A co takhle Honda NC850?

1 comment
Nechávám si od Google hlídat nové články o motorce Honda NC750. Po občasných nepodstatných zprávách převážně z Jižní Ameriky mi vyskákalo upozornění na patentovou přihlášku nového dvouválcového motoru 850ccm s úvahami, že by mohlo jít o srdce nového silnějšího "encéčka". Uvidíme...


Nová konstrukce motoru 850 (černá) je v patentu více horizontálně orientovaná než stávající motor NC750 (červená) a je také kompaktnější.

Zdroje (i když opisuje jeden od druhého):
New Honda engine could be NC750 replacement or smaller ... | Visordown
Honda NC850 In The Works? | Cycle World
Honda 850 cc Parallel-Twin Engine Revealed In Patent Filings - CarandBike
Honda NC750, in arrivo un nuovo motore?
Tersiar Kabar Honda Siapkan NC750 dengan Mesin Lebih Dahsyat
BikeLeaks. ¿Honda NC850S 2021? - Motorbike Magazine
Honda NC850S : nouvelle plateforme en 2021? - Route
Honda NC850 faz prever uma renovação completa da gama para 2021 | Motomais
Honda Africa Twin 850: il 2021 è l'anno giusto?
Honda NC 750, diventa scrambler? (Článek sice spojuje nový motor s možným scramblerem, ale podle náčrtku půjde spíš o sourozence Rebela pro papíry A2, tipuju.)

Obrázky cycleworld.com


P.S. Přidávám video s úvahami nad "malou Afrikou" a tímto novým motorem.



P.P.S. Doplňuji zdroje, které ale dozajista také opisují. ;)

Čti dál
pondělí 4. května 2020

P.F. 2020

Leave a Comment
Všechno nejlepší v novém roce!


Čti dál
středa 1. ledna 2020

Ale ne...

2 comments
Ale ne, nezabalil jsem to. I když sám se zděšením koukám, že jsem za celý dlouhý, ale tak nějak strašně rychle proletěvší rok, nevypustil ani písmenko odkazu, natož vlastního moudra. Přitom mám pár příspěvků rozepsaných. Mno, některé už i pár roků. Jiné z mnou sledovaných témat ztratily na aktuálnosti.

Tak třeba ze zmatených plánů na brněnské rezidentní parkování nebo-li modré zóny se, i přes předvolební sliby stran v současném zastupitelstvu ohledně jeho zrušení, stala realita. Přesnější označení nastoleného parkovacího systému je ale spíš "placené parkoviště s ročním předplatným pro rezidenty". Dlužno přiznat, že nyní se na naší ulici nějaké místo najde i večer.

Dříve jsem se také hodně věnoval skútru a záležitostem kolem něj. Snažil jsem se nastudovat nějakou tu teorii a své objevy jsem si zapisoval sem. V jedné motorové stopě se mi tak zalíbilo, že jsem zatoužil po silnějším skútru, dokopal se udělat si "áčko", přitom zjistil, že "opravdová motorka" je ještě zajímavější, pak si motorku pořídil a skútr prodal. To je teda v kostce vývoj za čtyři poslední roky, ne jeden. No a na motorce se už věnuji víc praxi, když je čas. A toho není už tak nazbyt. Jeden aby se rozkrájel, když má splnit nároky na všechna svá "já".


Zařadím si aspoň mezi novoroční předsevzetí dokončit alespoň ty rozepsané texty. Slibuju! Hlavně tedy sobě.


Čti dál
úterý 31. prosince 2019

P.F. 2019

Leave a Comment
Všechno nejlepší v novém roce!


Čti dál
úterý 1. ledna 2019

Brněnský parkovací maglajs

Leave a Comment
Snažil jsem se sledovat všechno kolem příprav na brněnské rezidentní parkování neboli modré zóny. Na besedy jsem chodil, ankety vyplňoval... A pak jsem rezignoval. Zelená vrchnost se rozhodla a nic a nikdo ji nezastavil. Ale tím se stal spolupachatelem. Ano. Je to tak.

Podle vlastního, tedy nelze popřít, subjektivního denního pozorování je v historickém centru aut víc než dřív po celý den.

Až víceméně se spuštěním první vlny, namodření historického centra, byl spuštěn dlouho slibovaný oficiální web Nový systém parkování v Brně - oficiální informační web.

Brno autem, spolek stavící se mimojiné proti zaváděnému rezidenčnímu parkování informuje o situaci jak ne svém webu Brno autem, tak na facebooku Brno autem a na stránkách Rezidentní parkování v Brně.

Nastoupila nová garnitura. Velké sliby, mnohá očekávání a - nic. A jestli něco, tak spíš další zmatky. Ode dneška tedy nastala druhá fáze. Co bude dál, těžko hádat. :-|

Hojně o těch zmatcích informují i běžné "noviny":



Čti dál
čtvrtek 1. listopadu 2018

Kde a jak koupit dálniční známky?

Leave a Comment
Sám jsem navyklý se kupováním dálničních známek nijak nestresovat, před či za hranicí jednoduše zastavit a známku koupit "u okýnka". Není to ale vždy bez problémů - někde neberou karty, nebo ta tvoje nezafunguje, hotovost v potřebné měně nemusí být vždy v kapse a bankomat v nedohlednu, jinde chtějí za platbu kartou "horentní" příplatek... A přitom se stále více používají "virtuální viněty", takže do ruky stejně dostaneš pouze účtenku a na okno (nebo na vidlici) nic nelepíte. Jako kde? Slovensko, Maďarsko, Rakousko...

A proč tedy virtuální známku nekoupit předem a online? Ale kde, jak a za kolik dálniční známky koupit? Takové informace najdeš třeba na webu www.tolls.eu. Jistě, je jich víc, stačí "zagůglit", nicméně na www.tolls.eu máš u všech evropských zemí přehledně a srozumitelně sepsáno vše, co je třeba vědět, a hlavně odkazy na weby, kde známky on-line prodávají. Pak už tě může zastavit jen jazyková bariéra nebo prázdné konto.
Čti dál
středa 20. června 2018

Na co je jaký řidičák?

Leave a Comment
Co se auta týče, mají celkem všichni jasno - "béčko". Jakou ale skupinu je třeba mít v řidičáku vyznačenou pro řízení tříkolky, čtyřkolky, různě "velkých" skútrů a motorek, nebo obytňáku? V tom má hodně lidí hokej, tedy nejasno. Samozřejmě k tomu přispívají historické změny ve skupinách. Sám jsem si dělal kdysi "M", které se pak převedlo na "A1" s omezením (postupem časy značeno jiným kódem, asi pro větší zábavu), protože "AM" má oproti "M" omezenou maximální rychlost. Dřív se taky malé motorky při udělání "béčka" v papírech vyznačovaly, potom zase ne, pak zase jo a teď zase ne, protože to je přece ze zákona dané... A v zákoně, jak už to bývá, čert aby se vyznal, že?

No, snad zase trochu tu řidičákovou abecedu osvětlí článek Řidičské skupiny a oprávnění: Jaký průkaz na motorku? A jak je to se čtyřkolkami? na auto.cz a z různých diskuzních skupin třeba jednou zmizí dotazy typu "Co můžu řídit, když mám...". ;-)

I když podle pár chyb v článku a diskuze pod ním...

Čti dál
pondělí 12. února 2018