Jak jezdit na skútru se spolujezdcem

Leave a Comment
Tak dlouho se chystáš napsat příspěvek - až ho někdo napíše "za tebe". Na Motorkáři.cz si můžeš přečíst 10 tipů pro jízdu se spolujezdcem. Tam je sepsáno všechno potřebné. Ale když už jsem jednou začal..



U protinožců najdeš stejně zaměřený text Ten top tips for riding with a pillion na Motorbike Writer. Oba články připomínají jedno velmi vtipné instruktážní video...


Nebudu tě teda zbytečně obtěžovat opakováním pouček, ale krátká rekapitulace uškodit nemůže:

  • Spolujezdce pořádně pouč, jak se má a nemá za jízdy chovat. Také jak a kdy má nastoupit (po tobě) a vystoupit (před tebou).
  • Nezapomeň na vhodné oblečení spolujezdce a helmu. V chladnějším počasí si spolujezdce dobře obleč a nezapomeň na rukavice.
  • Jeď plynule, spolujezdce neděs prudkými rozjezdy, nečekanými manévry, ani prudkým brzděním.

Tak ještě jedno vtipné instruktážní video...


Sám jsem se svezení spolujezdce docela dlouho bál. Měl jsem v plánu požádat nejdřív některého z moto-kamarádů, aby se obětoval udělat figuranta a případně poradil, co a jak. Na to ale nějak nedošlo. Posadil jsem si za sebe tedy rovnou poklad nejdražší a vyrazili jsme.

Na stopětadvacítce se sakra pozná i "muší váha" navíc. Skútřík se mnohem líněji rozjíždí, tím pádem je po rozjezdu delší dobu nestabilní. Bacha na to. Taky při brzdění musíš víc zabrat. Ale ne moc. Opatrně. Na druhou stranu nesmíš se bát při zatáčení naklopit, jak je potřeba. Jinak neudržíš stopu a dopadne to špatně.

Na bezpečnosti hodně přidá intercom do helmy. No, asi hlavně na pocitu bezpečnosti. Jsem mnohem jistější, když můžu "batůžek" včas informovat nebo i varovat před následujícími manévry.

Instruktážní videa najdeš pochopitelně i seriózní...





Našel jsem i celý balíček videí na téma "jízda se spolujezdcem". Jen aby těch rad nakonec nebylo až moc, že? ;-)



neděle 23. dubna 2017

0 komentářů:

Okomentovat