V bezpečnosti silniční sítě patří Česko k nejhorším v Evropě. Nízké riziko nehod totiž v naší republice vykazuje jenom patnáct procent dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy.Novinky.cz
Mapa: ÚAMK ČR
středa 16. listopadu 2011
Itineráře(itinerary). V navigaci je však komfort práce s mapou a připravovanou trasou omezen rozměry displaye a způsobem ovládání.
spočítánícesty on-line na internetových mapách. Zaměřme se konkrétně na Google Maps potažmo Mapách Google. Zde připravenou cestu totiž můžeme získat v souboru KML (Keyhole Markup Language) a to hned dvěma způsoby: buďto po uložení trasy do
svých mappřímo
na ikonce, nebo po přilepení
&output=kmlk odkazu na trasu získaného
na řetízku.
z řetízkua odpovědí vám bude hotový soubor itineráře. Vše je vysvětleno i s názorným videem na stránce GM2TT Explained.
hráts GPS navigací, dostanete se k momentu, kdy budete potřebovat zkonvertovat log - záznam vaší cesty - pro další zpracování, nebo upload na nějaký web nebo pro import jinou aplikaci, nebo naopak připravit itinerář - trasu - stažený z některého
cestovatelskéhowebu, pro použití ve vaší navigaci.
waypointů, POI, tras a dalších dat GPS navigací je GPSBabel. Stáhnete jej ve verzi jak pro Windows, tak pro OS X a Linux, což je nepopiratelně výhodou.
zvažovatpřijetí změny trasy nemůže řidič, ten na to nemá čas, to je na spolujezdci. A v tento moment vám dojde, že spolujezdec s autoatlasem na klíně by vám prokázal službu lepší.
předpověďčasu příjezdu do cíle považuji za velmi užitečnou, ale podřizují jí pouze dobu zastávek nebo střídání u řízení. Případně přerušení cesty. V žádném případě nemá smysl se snažit čas příjezdu
násilím stáhnout, jak to třeba podle článku Mnoho řidičů závodí se svou navigací. Snaží se ji předjet řada řidičů bohužel činí.
koncovkypodle StreetView nebo alespoň leteckých map v cíli opravdu pomůže. Věřte mi.
zaplatí se, vyjmete a jedete dál.
podNeapolí jsem zajel do automatické brány, kde se platí jen kartou. Brána ale lístek nenačetla a částku spočítala jako za projetí celé dálnice už od Milána. Jednak jsme z takové dálky nejeli, jednak by to znamenalo platit část cesty podruhé. To byla pálka! Zaskočen a zmaten jsem tlačítkem
přivolalobsluhu. Ozval se ovšem jen plechově zkreslený hlas z reproduktoru, se kterým jsem se snažil lámanou angličtinou domluvit (obsluha anglicky uměla, ale nebylo jí zblo rozumět).
nervy(jak se později ukázalo zbytečné) bych si ušetřil, kdybych po projetí závory zajel ke kraji k budce Punto Blu a problém ihned dořešil. Ale to bych zase nebyl já... Místo toho jsme vyrazili dál k cíli cesty s tím, že si lístek prostudujeme
pak.
pak, po prostudování lístku, na kterém stojí, že je třeba částku uhradit do 15 dnů, jsme se s prosbou o radu a případně pomoc obrátili na naši delegátku. Ta sama nevěděla a tak se optala místních, ale ti jen s úšklebkem konstatovali, že se nedá nic, vůbec nic dělat, že je třeba smířit se s uhrazením celé dálnice a cestou zpět, protože v okolí žádná možnost není, na dálnici vše uhradit. Zatlačil jsem tedy tento problém prozatím do nevědomí a odložil na další "pak".
pakpřišlo - nečekaně - v neapolském hotelovém pokoji s internetem. Podle pokynů na lístku jsem se tedy
vypravilna web www.autostrade.it, kde - v anglické mutaci stránek - jsem už snadno našel odkaz na doplacení dálničního poplatku (Unpaid toll ticket).
pak, ale
dálnicemi emailem odpověděla, že po uhrazení toho již není třeba.
Ale ne, nezabalil jsem to. I když sám se zděšením koukám, že jsem za celý dlouhý, ale tak nějak strašně rychle proletěvší rok, nevypustil an...