Levný intercom do helmy na motorku i skútr

Leave a Comment
Po nějaké době skútraření, kdy už začala hladina každodenního adrenalinu postupně klesat k normálu, jsem se rozhodl vyzkoušet jízdu "s muzikou". Našel jsem v šuplíku jakési postarší kossy, sice pecky, ale hrají dost hlasitě i mimo uši, nacpal je do tapecírungu helmy a vyjel. Sluchátka zapíchnutá do mobilu s hlasitostí naplno dělala co mohla, ale pokus přesvědčivě ukázal, že za a) je jízda do práce s muzikou příjemnější, že za b) není až tolik rušivá, ale že za c) ten otravnej kablík nechci.

Zkoušel jsem i svoje blooetoothové špunty, ale ty se mi nepodařilo ani udržet pod helmou v uších. Ani nejsou dost hlasité.

Když jsem se osmělil naložit spolujezdce, začal jsem uvažovat také o interkomu. Když začneš po něčem takovém pokukovat, dojdeš záhy k trpkému poznání - bezdrátový interkom je strašně drahá legrace! A "krabička" s konektory? To je uznej poněkud zastaralé řešení.

Zkusil jsem ještě vymyslet nějaké vychytralé řešení. Všichni máme mobily. Když si každý propojí svůj mobil se svými sluchátky a oba mobily se propojí mezi sebou... Našel jsem několik aplikací pro Android (třeba Intercom for Android, nakonec další ti u toho vyskočí).  Ale pro "mix" jen jednu - iPhone / Android Walkie Talkie, Intercom App - LINEAPP. Ale není použitelná bez routeru. Montovat do skútru Wi-Fi hotspot by bylo ale trochu moc.

Ještě by se dalo místo interkomu telefonovat. Hmm...

Vrátil jsem se k hledání opravdového bezdrátového interkomu, handsfree a sluchátek. Nejlépe v jednom. No ano, jsou toho tuny. V Číně. Ale protože to ani tak není levná sranda, pokoušel jsem se dopátrat nějakých referencí, skutečných recenzí. Nakonec jsem rezignoval na další "hledání jistoty" a objednal částečně naslepo "BT Interphone + Handsfree Bluetooth Set for Motorcycle / Skiing Helmet (Pair / 800M-Transmission)"EU Direct DX site, "evropské" verze DealeXtreme. Na ebay.com samozřejmě najdeš to samé taky. I jinde. Ale už ses otravoval s proclíváním? Chtěl jsem rovnou pár, protože interkom, a vybral jsem model bez displaye, protože zabudované rádio neplánuju používat. Týden to plulo do Evropy, dva dny z Holandska do České republiky a pak týden z Česka do Brna. To jen pro srovnání vzdáleností. ;-)

Většina recenzí, co jsem našel, začala a skončila "unboxingem". Tak jako začít se tím musí. Krabička překvapivě fortelná, obsah pěkně zabalený, vše poctivě v páru, rezervní lepící podložky, dvakrát držák nalepovací a nacvakávací, anglický návod. Po nabití první uspokojivé testy. Párování s telefonem v pohodě, párování mezi sebou taky. Dosah dle popisu. Bluetooth je jen verze 2.1, čemuž odpovídá protivné pípání coby potvrzování všech operací. Ono je to zařízení celkem staré, ale aspoň nevypadá.


Po zabudování do obou přileb ("helem" je divný slovo) - vyklápěcí Caberg Duke a integrálka Nox - a praktickém vyzkoušení v městském provozu ti říkám, že...

  1. Montáž je snadná, jen najít to správné místo pro sluchátka a protáhnout kablíky a mikrofon molitany. To se liší helma od přilby. Na Caberga stačil nacvaknout klip a sluchýtka se suchým zipem chytla rovnou na vystýlku. Nechal jsem to "provizorně" tak. V Noxce je u uší hladký plast, ke slovu přišly nalepovací suché zipy. Nalepit jsem musel i držák interkomu, protože Nox má při hraně gumový lem a klip se nedá naklipnout.
  2. Ovládání je jednoduché i v rukavicích. Tento model má jen dvě tlačítka a hlasitost nebo přeskočení písničky nastavíš kroutítkem kolem "hlavního" tlačítka.
  3. Umístění mikrofonu může být trochu komplikované. V Cabergu jsem mu našel místo u brady, takže já jsem slyšet trochu slaběji. V Noxce je před pusou víc místa, žádný problém.
  4. Telefonování je úplně v pohodě. Telefonoval jsem jak se zavřeným tak otevřeným plexi a i v rychlosti kolem 80 km/h druhá strana nepoznala, že se řítím na skútru. Slyšet je čistě tady i tam. Zvednutí i položení jediným tlačítkem. Jen kvůli staré verzi BT nevíš, pokud nekoukáš na telefon, kdo ti volá.
  5. Reprodukce hudby asi fajnšmekra nenadchne. Chybí trochu hloubky. Ale muzika je dostatečně hlasitá a čistá. Já to hodnotím jako "dostačující". Obzvlášť s ohledem na všechny ostatní hluky provozu. Ostatní zvuky z telefonu jsou taky dobře slyšitelné.
  6. Interkom je taky v pohodě. Čistota zvuku je až překvapující. Při párování je třeba dát si pozor, aby si sluchátko neuzurpoval nějaký telefon se zapnutým BT poblíž. S interkomem je jízda se spolujezdcem mnohem jistější. Stejně tak "baťůžek" potvrdil větší pocit bezpečí. Skutečný dosah jsem ještě nezkoušel (ale kolegové ano), ale určitě bude taky dostačující. Spárovat by měly jít tyto interkomy tři.
  7. Rádio mě překvapilo. Kvůli absenci displaye jsem ho tak nějak nečekal, několik řádků v manuálu jsem přehlédl a objevil jsem ho vlastně náhodou. Ale hraje dobře. Když už se ti postupným popostrkáváním automatického ladění naladit podaří. To škrčení ale když se stanice ztratí...
  8. Navigaci jsem ještě nevyzkoušel. Nejsem zvyklý na pouhé hlasové povely a držák telefonu jsem ještě nenamontoval.
  9. Jediná nevýhoda je podle mě to, že buďto máš sluchátko spárované s telefonem jako handsfree, nebo s druhým jako interkom. Na delší cestě bych asi chtěl jak spojení s telefonem, hlavně s navigací, tak se spolujezdcem. Ale to je zatím v mém případě stejně otázka spíše teoretická.
  10. Mini USB. To je ještě jedna malá nevýhoda. Ale dá se "strpět". V konektoru jsou zapíchnutá sluchátka s mikrofonem NEBO nabíječka. Dobíjení za provozu je tedy nemožné.

Až po objednání jsem našel srovnání Top 6 Helmet BT Inserts of 2016 | Video Review kde je můj interkom - nejhorší. Jak úžasné pak musí být ty ostatní! ;-)

Tato sluchátka se objevují v nabídce kromě T-COM také jako Buyee. Evidentně jde o stejnou "krabičku". Myslím, že jsem zahlédl i další značku na nějakém obrázku. Dají se za pár stovek dokoupit i samotná sluchátka s mikrofonem.

Další recenze, zkoušení a hodnocení najdeš kde jinde než na YouTube. Buďto hledej intercom t-com nebo intercom buyee.

Závěrečné hodnocení: Za ty prachy v pohodě. :-)



P.S. Našel jsem další recenzi s podobným závěrem: FreedConn T-COM VB Helmet Bluetooth Intercom Headsets Review na Beginner Biker Adventures - motorcycle learner tips and product reviews
pátek 30. září 2016

0 komentářů:

Okomentovat