Rezidenční parkování v Brně stále zahaleno mlhou

Leave a Comment
Před časem jsem navštívil diskuzi o chystaném rezidenčním parkování v Brně-střed a sepsal své smíšené pocity v příspěvku Krátká zpráva z veřejné diskuze o rezidentním parkování v Brně. Zcela v intencích předchozích postřehů sepsaných v textu Rezidenční parkování – postřehy občana.

Podle spolku Brno autem, který sleduje nejen situaci kolem brněnských "modrých zón" mnohem bedlivěji, není ale mnoho jasného ani nadále. Jak píší v Rezidenční parkování – jak to dopadne? vedení Brna déle nekomunikuje. Termín spuštění brněnské parkovací revoluce se přitom kvapem blíží.

Brno ale mezitím zřejmě úplně nezahálí, protože plánuje "ekologické" vyhození nemála peněz za úplně zbytečné informační cedule o kvalitě ovzduší. Viz Sedm milionů za informace dostupné zdarma? Veškerá argumentace radnice je přitom postavená na hlavu. Veškeré informace jsou opravdu on-line dostupné všem na Portál ČHMÚ (přesněji na ISKOnebo i jen pro Jihomoravský kraj) a vše lze snadno získat i pro další zpracování třeba ve formátu json. Že nemá každý chytrý mobil a v něm internet? A jak pak asi bude takový člověk parkovat? Aha?

(V době sepisování tohoto postu byla v Brně převážně situace 3 - uspokojivá a u Dětské nemocnice dokonce 4 - vyhovující. S přehledem nejhorší stav v celé republice. Může za to vysoká koncentrace suspendovaných částic PM. Pokud za to můžou v Brně auta, máme tu asi několikanásobně větší provoz než v Praze. Inu, velkoměsto.)

Jestli vám to nepřijde dost, přečtěte si starší rozhovor s člověkem, co to v Brně už dlouho řídí: Bielko: Pochybuji, že si sedláci kupovali koně bez stáje. U aut je to stejné, Brněnský deník. Tak výfukem pěkně do ulice, přesně jak je na obrázku pod značkou, ano?

Jo! Ještě jedna věc: na výše zmíněné besedě se nás snažili úředníci přesvědčit, jak výhodný je carsharing (spoluvlastnictví a střídavé využívání aut). Podle dosud známých pravidel o rezidenčním parkování ale s takto "vypůjčeným" autem nebudete mít na parkovací místo nárok. Jistě, takové auto si berete, abyste s ním někam jeli, ne parkovali. Ale když nezaparkujete, nenaložíte...

P.S.: Podle K vystoupení náměstka Hollana v Radiožurnálu na Brno autem "...to vypadá, že se původní termín první etapy nestíhá, a tak se v městské části Brno-střed dočkají zavádění parkovacích zón namísto v květnu 2017 až v září téhož roku. Magistrát aktuálně vybírá komunikační agenturu, která bude rezidenční parkování lidem prezentovat. Škoda, že to úředníci brněnského magistrátu nezvládnou sami." (21. 11. 2016)


Čti dál
pátek 18. listopadu 2016

Kde vzít kód pro autorádio v Renaultu? V aplikačce!

8 comments
Je všeobecně známá věc, že vyměnit žárovky potkávaček v Renaultu Scénic je "porod". Přitom praskají velmi často. A protože jsem se o tuto operaci už dříve marně pokoušel, zajel jsem jako obvykle při nejbližší příležitosti do servisu. Tentokrát ale do jednoho dosud nevyzkoušeného, zato při cestě. Neměl jsem to dělat. Opravdoví Renaulťáci ví, kam a jak sáhnout. Tento dobrák ale při, sice úspěšné, operaci odpojil baterku, takže jsem odjel se svítícím světlem, ale bez hrajícího rádia.

Je všeobecně známá věc, že autorádio odpojené od napájení se zakóduje. Kód jsem samozřejmě po nějakých papírech a poznámkách hledal marně. Značkový servis kód zjistí, ale jen tak po telefonu nebo emailu vám jej nesdělí. To bych tam musel zajet osobně, což by eliminovalo jedinou výhodu předchozí výměny žárovky.

Zkusil jsem zapátrat po Internetech. Můžete zkusit on-line službu CAR RADIO CODE, ale s tou jsem nijak neuspěl. Pak můžete zkusit na fóru Renault Club ČR / SR • Zobrazit téma - Odblokovaní radia-zjištění kódu-čtěte 1 příspěvek na 1straně nebo Odblokovaní radia-zjištění kódu - Technický koutek - Fórum - Renault klub (obsahuje i krátký popis, kde najít štítek rádia a jak autorádio vymontovat).


Dohledal jsem ale i aplikaci pro Android Renault Radio Code Generator. Do této aplikace musíte zadat kód ze štítku autorádia, nebo jej načíst z čárového kódu. A kód k odemknutí autorádia máte okamžitě k dispozici.

Jediný problém je, že budete muset autorádio kvůli štítku vymontovat. Já si naštěstí naše autorádio ofotil při připojování AUX kablíku před několika lety, takže jsem jen musel u správnou fotku dohledat.

Další aplikace s podobnou funkcí je Renault Radio Code Calculator. Ale s tím jsem si nějak neporozuměl.


(Ano, jistě, i tento postup se dá zneužít, jako všechno. Ale určitě víc lidem pomůže.)

Čti dál
středa 16. listopadu 2016

Tento Marek Fišer jsem já, ne ten druhý

Leave a Comment
Každý má na světě dvojníka. Vzpomínám jak někdy v dobách gymplu mě jednou ve městě tahal spolužák za rukáv: "Maro, koukej, támhle stojíš!" Každý má i jmenovce. A nebývá s tím zpravidla větší problém. Dokud se nesetkáte ve stejném oboru nebo na "mediálním poli", což se mi nedávno podařilo upozorněním na můj text Krátká zpráva z veřejné diskuze o rezidentním parkování v Brně na Kabinet Motorismu.

Cítím tedy potřebu nahlas prohlásit, že to nejsem já ten Marek Fišer, co pracuje pro Brno na kole, z.s., co dával do kupy stadion Zbrojovky, peče se současnou nomenklaturou. Nejsem marek fišer - Google+, ani Marek Fiser | LinkedIn a ani marek fiser (@siberiantijger) | Twitter. Ne, toto nejsem já.

Já jsem ten Marek Fišer, co je détépák, webař, grafik, ilustrátor, programátor a nijak se politicky neangažuje. Jsem ten Marek Fišer, co nosí vousy, má břicho a nemá vlasy. Jsem ten Marek Fišer, co má rád auta, rád auty cestuje, rád různými auty jezdí a rád auty parkuje. Ale ano, taky rád jezdí na kole. Ale nenutí k tomu nikoho jiného, netvrdí, že je to spása moderní městské dopravy. A mnohem mnohem radši jezdí po Brně na skútru! Protože...

SKÚTR JE CESTA A MOTORKA JE CÍL! :)






Čti dál
úterý 15. listopadu 2016

Herní evoluce Formule 1

Leave a Comment
Nostalgické ohlédnutí do let 1976-2015, jak se vyvíjely počítačové "ef-jedničky". Slzu jsem zamáčknul. ;-)


Čti dál
pondělí 7. listopadu 2016

Trest 20 let za dopravní "experiment"?

Leave a Comment
Úředníci nechali před třemi lety uzavřít dva jízdní pruhy na mostě George Washingtona, který spojuje New Jersey a Manhattan New Yorku. Americký soud nyní shledal vinnými a hrozí jim až 20 let. Zběžnou informaci najdeš v článku Úředníci záměrně ucpali most na Manhattan, rozhodl soud. Hrozí jim 20 let na iDNES.cz, mnohem ostřejší a zajímavější zhodnocení situace čti v textu Bude 20 let basy za dopravní zklidňování dost? na D-FENS.



Čti dál
neděle 6. listopadu 2016

Jednoduché řešení dopravních komplikací?

Leave a Comment
Toto zajímavé video jednak názorně vysvětluje, proč a jak vznikají na silnicích zácpy, jednak nabízí "jednoduché" řešení: změnit chování řidičů. Tak hodně štěstí. ;-)


(Nerozumíš? Zapni si titulky.)
Čti dál
úterý 1. listopadu 2016

Krátká zpráva z veřejné diskuze o rezidentním parkování v Brně

Leave a Comment
Ve středu 26. října se na radnici Brno-střed konala beseda "Veřejný prostor a rezidentní parkování v Brně". Jak na podobné akce nechodím, na tuto jsem se vypravil. Jednak nalepili "zvací plakáty" na domovní dveře po celé ulici, jednak se mě to bytostně týká. Besedy se zúčastnili zástupci radnic města Brna a "středu", Brněnských komunikací a Nadace Partnerství (myslím, že ten jeden podle mého zcela nekompetentní člověk, tam byl za ně).


Sál byl téměř plný, všichni jsme vyplnili jakýsi dotazník, ve kterém jako vždy byly zcela ignorovány motorky a skútry jako dopravní prostředky, po krátkém úvodu, který byl z poloviny plný demagogických "faktů", jsme se přihlásili o lístečky s číslem a pak podle pořadí mohl každý položit několik otázek. Až na vystoupení několika "zoufalců" byly otázky z fóra k věci a na obecné principy a konkrétní situace. Bohužel, nicméně podle očekávání, se ukázalo, jak je celá koncepce brněnských "modrých zón" nedotažená.


Už jen to, že veškeré informace máš najít na webu www.parkovanivbrne.cz, který ale ještě nespustili, protože prý ještě nejsou jasné ceny a termíny a tak je prý lepší neříkat vůbec nic. Logika! Prozatím tě doména přehodí na rozhovor Matěj Hollan: Systém rezidentního parkování začneme v Brně postupně spouštět v roce 2017. Tam najdeš sice informací dost, pro představu určitě, ale ne zcela přesných.

I z toho je vidět, že rezidentní parkování v Brně prostě bude. Tečka. O tom se diskuze nevede. "Modré zóny" budou vyznačeny bílými čarami a dopravními značkami, nic se nemá přestavovat ani přistavovat. Prostě co nejlevněji. Přitom by mělo dojít i k revizi ostatního dopravního značení, což by mohlo být ku prospěchu, protože v Brně je značkových nesmyslů dost.

Současně se zruší vyhrazená parkovací místa pro komerční subjekty.

Vše započne v květnu 2017 nejstředovitějším brněnským středem. Pak se bude "nákaza" šířit od středu dál. Střed bude rozdělen na 28 oblastí.

Rezidentský poplatek by měl být ve stovkách, abonentský v tisícovkách ročně. Kdo je kdo? Viz výše uvedený rozhovor.

Vše bude vázáno na RZ (dříve SPZ) a trvalé bydliště. Nemáš-li trvalé bydliště, nemáš nárok. Nemáš-li k autu "právní vztah", nemáš nárok. Trvalé bydliště by se ve Brně-střed dalo obejít adresou "na magistrátu".

Kontrolovat značky zaparkovaných aut budou projíždějící kamerové vozy. Pro zlepšení ovzduší a budou celodenně městem kroužit další auta.

Jak to bude mít majitel nemovitosti mi není jasné, protože mi informace z besedy a z rozhovoru nepasují. Pro návštěvy včetně řemeslníků si koupíš "návštěvnický balíček" hodin a budeš muset zadávat on-line přes web povolení konkrétní značky do systému.

Pro ještě větší znechucení všech, kdo by chtěl snad do Brna ještě zajet, bude v uličkách třicítka. Jen myslím úředníci nějak nezvážili reálnou měřitelnost překročení omezené rychlosti.

Celý systém pak staví na webu a aplikacích pro mobily. Vůbec se tak město neohlíží na starší populaci. Nemluvě o nespolehlivosti takových řešení. Plánuje se aspoň možnost registrace do systému i na pobočkách dopravního podniku. Aby ne, když si uvědomíš, jak úžasně se dá dostat na Zvonařku 5, kde má být ústřední přepážka.

Při tom všem ÚŘEDNÍCI NEZNAJÍ poměr registrovaných aut, rezidentů a potřebných míst. Neznají relevantní vstupní data. Výsledky opatření jsou tak zcela na vodě. Rezidenční parkování se v Brně zavádí ne proto, že někdo spočítal, jak to pomůže, ale jen proto, že to jinde prý funguje. Což ale tvrdí povětšinou pouze "vrchnost". "Oběti" jsou opačného názoru.

Jediná opravdu pozitivní informace je tedy jen to, že za motorky a skútry se platit nebude a měly by pro ně vzniknout nově vyhrazená místa. Ale jak to bude ve skutečnosti...


P.S.: Jeden pán vystoupil s požadavkem na načárání parkovacích míst na Obilňáku. Jednomu přijde, že zavést vyznačením do parkování řád povede k lepšímu parkování. Sám jsem onehdy seznal, že je to jen klam a šalba. A kupodivu to ví i úředníci! A tak jsem se zeptal, proč, když to ví, v létě nechali načárat nesmyslně široká parkovací místa po rekonstrukci na ulici Pellicova, kde se tak přišlo tak o pět míst. Aha, za to úředníci nemůžou, to ta stavební firma, ta to měla v projektu a nikdo ji už zastavit nemohl. A že to zase nechají smazat, jak se budou vyznačovat rezidentní zóny. Ale jak smažou dál vyznačená místa jinými kostkami, to už nevěděli. Úředníci.

Čti dál
sobota 29. října 2016