Rally roadbook na koleni?

Leave a Comment

Nedávno skončil další Dakar. Tento závod sleduji od dětství, ale spíš tak jako povrchně, hlavně "obrázky". No a tak až poměrně nedávno mi došlo, o co všechno vlastně v takové soutěži jde. A jak velkou roli v tom hraje navigace a při ní roadbook. Jo ty že nevíš o čem píšu? Tak si přečti a skoukni Dakar: Jak funguje navigace při dálkových rally? | Motorkáři.cz a třeba Dakar za oponou - Rallye Dakar 2022 | Česká televize (zhruba poslední třetinu).


Ukázka roadbooku pro rally

Roadbook se mi líbí a fascinuje mě. Nemám sice pražádné závodnické ambice, ale říkal jsem si, jestli někdo neudělal, v době všemožných ptákovinových aplikaček, nějakou takovou třeba jako gps navigaci, co by ukazovala cestu stejným způsobem, jako na rally. No, nenašel jsem. (Což samozřejmě neznamená, že taková roadbooková navigace neexistuje, nebo záhy nebude.) Nebo z popisu nepochopil, že je to ta navigace, co hledám.


Nicméně našel jsem web Rally Navigator (a k němu současně aplikačku). Rally Navigator umožňuje "snadným" způsobem sestavit roadbook pro požadovanou trasu. Jenže! Jenže musíš vědět, co děláš. A to není jen tak. Zkusil jsem jen takovou krátkou trasu "kolem komína", pravda, jen tak "z voleje", ale sorry jako. Na to jen tak pro srandu je to trochu moc práce. Ale o to víc klobouk dolů před těma, kdo roadbooky sestavují.


Ale pokud máš trpělivosti víc než já, web obsahuje jak návody, tak pravidla a ukázkové roadbooky pro různé typy rally. Služba je to sice pro seriózní účely placená, ale na ochutnání to plně postačí.


Pak tu máš ještě Rabbit Rally | Regularity Rally with Precision. RoadBook Designer by měl umět sestavit radbook automaticky při průjezdu trasou. Ten jsem ale ani nezkoušel. Třeba příště.


(za ilustrační obrázek díky rallynavigator.com)

neděle 23. ledna 2022

0 komentářů:

Okomentovat