Nový tlumič s vlastnostmi medvědího sádla

Leave a Comment
Hospodářské noviny (IHNED.cz) v pondělí 13. 6. 2016 zveřejnily pod titulkem Češi vyvinuli tlumič, který výrazně snižuje spotřebu. Vědci jim nevěří, zájem přesto mají i Japonci článek o převratném vynálezu nového tlumiče. Ve zkratce (text spadá pod "exkluzivní obsah", takže si ho nikdo nikdy nepřečte celý):
"Společnost Danreta Invest z Nového Bydžova ohlásila vynález tlumiče hluku výfukových plynů, který má významně snížit spotřebu pohonných hmot. Zařízení pracuje s hlukovou vlnou, kterou rozdělí do více částí, které pak nechá srazit se. Výsledkem má být nižší tlak výfukových plynů v motoru a tím i nižší spotřeba až o 30 procent. Účinky zázračného tlumiče ale zatím neověřila žádná nezávislá instituce a příliš jim nevěří ani oslovení odborníci."
Ano, věřit se tomu moc nedá, žádný jiný zdroj novinku neprezentuje. Na webu Danreta Invest najdete rok staré novinky a vygooglíte maximálně leták tlumiče 2016.cdr (pdf vytvořené 6. 4. 2016). Poněkud skrytý je k nalezení MĚŘÍCÍ PROTOKOL O MĚŘENÍ HLUKU MOTOROVÉ SEKAČKY HECHT IP64FA se závěrem "Kvantitativní hodnocení poklesu celkové hladiny hluku o 4 dB je značný pokles a opravňuje k předpokladům ještě výraznějších hodnot útlumu hluku při drobnějších úpravách konstrukce." Mno. Tak počkáme a uvidíme...



Čti dál
středa 15. června 2016

Sharing Enjoy nabízí skútr Piaggio MP3

Leave a Comment
Italský koncern Eni, i u nás známý nedávno odprodanou sítí benzínek maďarskému MOL, provozuje v Itálii "šérovací" (sharing) službu Enjoy. Pomiňme, že je to "jen předplacená autopůjčovna" a ne skutečný sharing. Nás teď zajímá, že Enjoy kromě Fiatů "Pětistovek" nabízí i půjčování skútrů Piaggio MP3 300! I když je MP3 není vlastně ani opravdový skútr, ale jenom ;-) tříkolka, není to v těchto službách běžné auto ani u protlačované kolo. MP3 si můžete pomocí aplikačky v mobilu objednat po Miláně i v Římě a Catánii. Sdílená MP3 je vybavená kromě ABS několika modifikacemi. Skútr se odemyká pinem a tvoji jízdu sledují zabudované kamery (pro případ). V kufru jsou připravené dvě přilby různých velikostí včetně hygienické vložky. Stejně jako u nás i v Itálii můžeš MP3 řídit s "béčkem". Hezkou dovolenou! :-)


Zdroje:

Čti dál
úterý 14. června 2016

Jak jezdit... od začátku

Leave a Comment
Sedmidílný miniseriál "Motorkářkou snadno a rychle" od trpělivého (určitě v tomto případě) riderBXM nejen že mapuje úspěšnou cestu mladší ségry k papírům. Budiž také inspirací pro všechny budoucí skútraře, motorkáře a taky hlavně jejich učitele a cvičitele. Respekt :-)




Oproti tomu cz125cz125 ukazuje, jak fakt ne. Boha Luckóóó!


Čti dál

Elektroskútr HERO T6, další elektrické PCX

Leave a Comment
Nedávno jsem poznamenal něco málo o Volt 90, což je taková jako Honda PCX na elektriku z Irska.

Další elektro-PCX přijíždí z Českých Budějovic z CBelektrokola s.r.o. Alespoň v následující krátké videoukázce. Odkud přijel HERO T6 původně, těžko laikovi odhadnout. HERO by směřoval k Indickému Hero MotoCorp (také prý někde známému - další nápověda - jako Hero Honda), ale T6 a design zase vede k čínskému Znen T6 (ZNEN, Zhongneng Industry Group Company). I když elektro kopii PCX nemůžu nalézt ani na ZNEN MOTOR CZ a ani na CHINA ZHONGNENG VEHICLE GROUP CO.,LTD. Pouze benzínovou 150 T6. Navíc oproti HERO T6, které připomíná model PCX do roku 2014, Znen T6 má detaily modelu novějšího. Těžko říct. :-|

Podle popisu elektroskútr HERO T6 pohání 4kW elektromotor a na jedno nabití ujedete až 60-80 km. Maximálka je 80 km/h. Nic z toho není mnoho.


Když nebudeš "zachraňovat planetu", a srovnáš HERO T6 s PCX, když už to tak vypadá, nezjistíš nic moc pozitivního:

  1. srovnatelně drahý stroj (do nedávné ceníkové slevě asi o 10.000,- dokonce dražší!)
  2. na jedno "naplnění nádrže" (tedy nabití) to ujede zhruba 5x kratší vzdálenost
  3. "naplnění nádrže" (tedy nabití) trvá asi tak 72x déle ;-)
  4. poloviční výkon motoru (to nemůže krotící moment vynahradit)
  5. 15 let starý design
  6. nevrčí! Což je taky bezpečnostní problém!
  7. ...a skutečné provozní náklady si porovnáme, až se budu měnit baterky

Nejsem slepý "elektro-nadšenec", ale ani nejsem z principu proti. Právě proto mi takové "výstřelky" přijdou jen zajímavé (i co se toho očividného kopírování týče). Jenom to. Ale současně to neznamená, že bych se nechtěl projet. ;-)

Čti dál
neděle 12. června 2016

...co ti nikdo neřekne

Leave a Comment
Yammie Noob ti poví 7 věcí o ježdění, co ti prý nikdo jiný neřekne. I když... Každopádně ti všechno brzy dojde. :-)


Tak jistěže "skútr není motorka". Ale je to sakra blízko. ;-)
Čti dál
sobota 11. června 2016

Pytel na motorku, ne motorka na pytel

Leave a Comment
Plachta. Většinou ti na zakrytí motorky či skútru postačí plachta. Plachtu pořídíš od pár stovek po pár tisíc. Plachta ale chrání stroj (jen) shora a ze stran. To samozřejmě běžně stačí, ale pokud bys chtěl zaparkovat v obýváku nebo v obytné dodávce (jako tady kolega) nebo v nějaké na zvířátka bohaté stodole, přijde vhod speciální motorkový "spací pytel". Po doplnění o pachy pohlcující filtr můžeš parkovat i v ložnici. ;-)



Čti dál
úterý 7. června 2016

Desítka podivných jo- i ne-motorek

Leave a Comment
Víceméně jak už to bývá pro pobavení sestavili už před pár lety v článku Top Ten: Weird & Whacky na Fast Bikes žebříček nejpodivnějších motorek. Nejsou zase tak divné, jako spíš "ideově pomýlené". Poučka "Když máš přístup k motoru Dodge Viper V10 ještě neznamená, že jej musíš použít." hovoří za vše.


Motorka prostě nemá mít střechu a má mít jen dvě kola a přiměřený obsah. Tečka. :-P

Čti dál
pátek 3. června 2016